تحقیقات بازار فعالیت هایی که ارتباط لازم را بین مصرف کنندگان، خریداران و مدیران بازاریابی از طریق تبادل و جمع آوری اطلاعات برقرار کرده و سازمان را در رسیدن به بازار هدف کمک می کند.
در همین راستا واحد بازاریابی شرکت پخش تک ناز یاسمن به عنوان متولی امور و عضو اصلی کمیته توسعه محصولات سبد پخش، ابتدا تمام اطلاعات در مورد برندهای کاندید ورود به سبد پخش را از منابع مختلف (فضای مجازی و حقیقی) دریافت، و پس از تجزیه و تحلیل کلیه اطلاعات به دست آمده، مسائل مهم و اصلی برای شروع تحقیقات میدانی توسط واحد تحقیقات بازار را تدوین مینماید. در نهایت واحد تحقیقات بازار با برنامه ریزی گسترده و به کارگیری تیم پرسشگری حرفه ای و آموزش دیده تمام وقت، از طریق ایجاد برخورد نزدیک و اثربخش با مخاطبان، کنترل دقیق بازارهای مختلف فروش(خرده،عمده و زنجیره ای)، وضعیت بازار را در تهران و درصورت لزوم در شهرستان ها از جنبههای مختلف بررسی میکند. اطلاعات و نتایج تحقیقات میدانی پس از جمع آوری و کنترل دقیق توسط کارشناسان، گزارش گیری شده و با تأیید مدیریت واحد بابت تدوین طرح بازاریابی به واحد بازاریابی ارائه شده تا بعد از تجزیه و تحلیل داده ها، شناسایی فرصت و تهدیدهای بازار، به عنوان ورودی اصلی شرکت در تصمیم گیری های فروش و فرآیندهای سازمان، در کمیته تخصصی بررسی شده ودر صورت تأیید مورد استفاده قرار گیرد.
موفقیت فروش هر محصولی در بازار مستلزم حرکت گام به گام در مسیر استراتژیهای تدوین شده می باشد این استراتژیها برای هر محصول در زمانها و واحدهای فروش متفاوت بوده و ممکن است در مرحلهای استراتژی فروش یک محصول بالا بردن حضور و برای همین محصول در واحد فروشی و یا زمانی دیگر افزایش تعداد مشتریان فعال و یا فروش اهمیت داشته باشد. واحد تحقیقات بازار پخش تک ناز یاسمن بعد از تأیید محصولات توسط کمیته تخصصی و ورود آن به سبد پخش، پروژه های تحقیقاتی( صحه گذاری، فیدبک گیری، موقعیت یابی و رضایت سنجی) را جهت بهبود فروش و عرضه محصول در بازارهای مختلف انجام می دهد.
تجزیه و تحلیل عوامل کلیدی اولین گام جهت تدوین مارکتینگ پلن برای مجموعه می باشد، عرضه و توسعه محصولات مناسب، نیازمند توجه به نیازهای بازار، ویژگی محصولات و منابع و امکانات سازمان است. طرح بازاریابی سند مکتوبی است که وضعیت سازمان را در ارتباط با ۳ محور بازار، محصول و منابع سازمان شرح می دهد. سپس با بیان اهداف و استراتژی های بازاریابی، اقدامات و منابع لازم را جهت تحقق این اهداف در دوره برنامه ریزی تعیین می کند.
هدف تمام برنامهریزیها در پخش تک ناز یاسمن، فروش بیشتر و حضور قدرتمندتر در بازار است و این امر تنها با نگاه دقیق به بازار میسر خواهد شد. لذا شرکت باور دارد که طرح بازاریابی تدوینشده بر پایه دادههای علمی و دقیق، بهترین راه موفقیت هر برند در بازار را نشان میدهد. از این رو واحد بازاریابی با بررسی نتایج تحقیقات بازار و روند فروش واحدهای فروش طرح بازاریابی را تدوین کرده و اجرای تمام بندهای طرح را از تامین کننده پیگیری و طلب می کند ونتیجه پیگیریهای اجرای طرحهای بازاریابی در قالب جلسات متعدد با واحدهای درونسازمانی و تأمینکنندگان بصورت گزارش ارائه می شود.