اهمیت استفاده از نرم افزار پخش مویرگی و ردیابی بازاریاب

سیستم آنلاین ردیابی بازارایاب یکی از امکانات کاربردی نرم­افزار  میباشد که امکان رصد و کنترل نیروهای فروش را برای شرکت پخش امکان­پذیر می­نماید. در علم بازاریابی نوین کانالهای توزیع محصولات و نیز انسجام و کارآیی شبکه پخش نقش مهمی را در توسعه و بهبود شرایط کسب و کار ایفا می­نمایند. استراتژی اصلی بهره­مندی از سیستم پخش مویرگی از طرف سازمانها دسترسی به بخشسهای بیشتری از بازار می­باشد. دقت نظر سازمانها به این موضوع مهم خود سبب می­­شود میزان ارتباط و دسترسی مصرف­کننده نهایی به محصولات تولیدی نیز افزایش یابد. این موضوع مهم می­تواند عامل اصلی و تضمین کننده توفیق تجاری سازمانها در رسیدن به اهداف سازمانی محسوب گردد.

 

استفاده از نرم افزار پخش مویرگی توسط شرکت پخش با این هدف صورت می­گیرد که شرکت پخش، بخش بندی بازار را نادیده گرفته و سعی می­کند محصولات و یا خدمات خود را در همه بخشهای بازار توزیع نماید. از این طریق به واسطه دسترسی بالا؛ میزان مشتریان شرکت پخش نیز روز به روز افزایش می­یابد. به واسطه تنوع بسیار در محصولات و نیز ایجاد شرایط رقابتی در بازار، استفاده از یک نرم افزار پخش کاربردی می­تواند شرکت پخش را  در افزایش میزان کنترل و فروش پشتیبانی نماید. این موضوع مسائلی چون کاهش ریسک مالی و مدیریت بهینه بازار را نیز در پی خواهد داشت.

از طرفی اجرا و بهره­مندی از نرم­افزار پخش مویرگی می­تواند در سطح قابل توجهی در وقت و هزینه مشتریان و سفارش دهندگان صرفه­جویی نماید. مشتریان نهایی و یا عمده و خرده­فروشان طرف مراوده تجاری با شرکت پخش با استفاده از ارائه­های علمی بازاریابان با آگاهی و دقت نظر بیشتری محصولات مورد نیاز را سفارش می­دهند. یکی از دغدغه­های اصلی شرکتهای پخش و سازمانها فروش مدیریت منابع انسانی است که در بخش فروش فعالیت می­نمایند. به واسطه لزوم حضور عوامل فروش در خارج از سازمان؛ همواره مدیریت مسیر و کارآیی پرسنل فروش یکی از مسائل مهمی بوده که مورد توجه مدیران فروش قرار می­گیرد.

این موضوع در سطح قابل توجهی با استفاده از فن­آوریهای نوین قابل مدیریت می­باشد. امکان بهره­مندی از ردیابی­های آنلاین توانسته است مساعدتهای لازم را برای مدیران فروش به منظور کنترل روند کار بازاریابان و پروموشنها مهیا نماید. نتایج تحقیقات معتبر بازاریابی نشان داده است که توفیق سازمانهای فروش و بخصوص شرکت پخش در رابطه مستیقیم با میزان رابطه منسجم با مشتریان می­باشد. عوامل متعددی می­تواند این ارتباط را تقویت نماید. لیکن اصلی­ترین و موثرترین پارامتری که در تحکیم ارتباط بین سازمان و مشتری موثر می­باشد، عوامل انسانی سازمان فروش می­باشد. بازاریابان سازمانهای فروش به واسطه ارتباط نزدیک و مستمر در ایجاد و تحکیم ارتباط سازمان و مشتری نقش مهم و کلیدی را ایفا می­نمایند.

نقش سازنده و مهم بازاریابان، مدیران فروش را به فکر استفاده از ابزارهایی مطمئن و کاربردی انداخته است که بتوانند نقش سازنده حضور بازاریابان را مدیریت نمایند. استفاده از سیستم آنلاین ردیابی بازارایاب یکی از روشهای مطمئن و کارسازی است که امروزه مورد توجه سازمانها مطرح و معتبر فروش قرار گرفته است.

آشنایی با سیستم آنلاین ردیابی بازارایاب :

در حال حاضر بازاریابان برای بهره­مندی از ارائه و پرزنت تصویری، از تجهیزات الکترونیکی نظیر گوشیهای همراه هوشمند و تبلت استفاده می­نمایند. این موضوع سبب شده است که سازمانها برای تسریع امور مربوط به مراوده تجاری خود با مراکز از نرم­افزار پخش مویرگی مناسب و کارا استفاده نمایند.

استفاده از نرم­افزار پخش مویرگی و سیستم آنلاین ردیابی بازارایاب امکاناتی نظیر جمع­آوری داده­های غنی و مهم از مشتریان، ارتباط بهتر با مشتریان، تعدیل اثر رقابتی سایر سازمانها، بهبود جریان نقدینگی و افزایش اعتبار سازمان را در نزد مشتریان به وجود آورده است. علاوه بر امکانات مهم و گسترده، نرم افزار پخش مویرگی جامع می­تواند از طریق استفاده از سیستم کنترلی موسوم به GPS، مدیریت منابع انسانی بخش فروش را نیز میسر نماید. علیرغم توجه سازمانها معتبر به موضوع آموزش پرسنل، مخصوصا در بخش فروش؛ متاسفانه در بسیاری از موارد گزارشات معتبر نشان می­دهند که بخش فروش تابع مطلق آموزشهای مدیر ارشد خود نیستند. این موضوع سبب می­شود استراتژیهای خرد و کلان فروش سازمانها و شرکت پخش دچار اخلال جدی گردد.

رفتارهای سلیقه­ای، دغدغه­های مالی و خانوادگی، عوامل اجتماعی، فرهنگی و نیز طرفهای مراوده تجاری می­توانند رفتارهای ویزیتورها و بازریابان را تحت تاثیر قرار دهند. گرچه شاید این سوال مطرح شود که خروجی پرسنل فروش ملاک عمل مدیران ارشد فروش در پروسه­های زمانی می­باشد. لیکن عدم دقت در مقاطع کوتاه زمانی بر فعالیت بازاریابان نیز می­تواند لطمات شدیدی به روند و میزان فروش سازمان وارد آورد. در روال رایج شرکت پخش، مدیر و یا سرپرست فروش موظف است به منظور پوشش کلی منطقه و بازار هدف، مسیرهای ویزیتی را برای پرسنل فروش معین نماید. این مسیرهای بصورت ماهیانه تنظیم و در اختیار عوامل فروش و بازاریابان قرار می­گیرد. در برخی موارد نیز مسیرهای فروش توسط خود بازاریابان تهیه و به تایید مدیر و یا سرپرست فروش می­رسد.

الزام رعایت مسیر و زمان ویزیت مشتری از طرف بازاریاب در موفقیت استراتژی فروش طراحی شده بسیار حائز اهمیت است. استفاده از سیستم آنلاین ردیابی بازارایاب می­تواند در کنترل این موضوع توسط مدیر و سرپرست فروش موثر واقع شود. علاوه بر مزایای استفاده از سیستم آنلاین ردیابی بازارایاب برای کنترل منابع انسانی فعال در بخش فروش از این سیستم می­توان برای جمع­آوری اطلاعات ناب و منحصر بفردی در رابطه با محل مشتریان استفاده کرد. این سیستم توانایی ردیابی عوامل توزیع را نیز در هر زمان میسر نموده است.

مدیران ارشد فروش می­توانند با استفاده از تجزیه و تحلیل داده­های حاصل از سیستم آنلاین ردیابی بازارایاب، بخوبی به کارآیی و پتانسیل پرسنل فروش دست یابند. از این جهت مدیران این امکان را خواهند داشت که در ارائه بسته­های تشویقی و یا تنبیهی و اصلاحی از اطمینان کامل برخوردار باشند. آنالیز موضوع فعالیت پرسنل فروش توسط مدیران ارشد فروش همچنین می­تواند این امکان را فراهم آورد که نکات انحرافی ویزیتورها را به موقع از طریق آموزش مرتفع سازند. در بسیاری از شرکتهای پخش و سازمانها فروش ادامه کجروی و خودرایی پرسنل فروش به واسطه عدم استفاده از سیستم آنلاین ردیابی بازارایاب پنهان باقی مانده و خسارات جبران ناپذیری را در جریان فروش سبب گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست